تشخیص قرص پریورین اصل و تقلبی

تشخیص اصل و فیک قرص پریورین آلمان

تشخیص قرص پریورین اصل و تقلبی

قرص پریورین یکی از محبوب ترین مکمل های ضد ریزش مو است. بطوریکه عنوان پرفروشترین محصول ضد ریزش مو در داروخانه های آلمان را کسب نموده است. دور از انتظار نیست که تولید کنندگان تقلبی به سرعت به سراغ چنین محصول پرطرفداری بروند و نمونه های تقلبی آنرا برای سوء استفاده از محبوبیت آن روانه بازار کنند. در این مقاله به بررسی نمونه اصلی قرص پریورین ساخت شرکت بایر آلمان میپردازیم و علائم و نشانه های خاص این محصول که به تشخیص اصل یا فیک بودن آن کمک میکند برای شما بازگو خواهیم کرد.

توجه : استفاده از متن و عکس ها تنها با ذکر منبع همراه با لینک دهی مستقیم مجاز می باشد. در غیر این صورت هرگونه کپی برداری از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری خواهد شد.

 

نکته : این بررسی مربوط به (قرص پریورین اصل ساخت شرکت بایر آلمان ، سفارش آلمان بسته 120 عددی) میباشد. قرص پریورین ساخت آلمان ، سفارش فرانسه جزئیات و مشخصات متفاوتی دارد که به زودی به همین مطلب اضافه خواهد شد.

 


 

1-کیفیت چاپ و بسته بندی قرص پریورین اصل

کیفیت چاپ روی بسته بندی قرص پریورین اصل بدون کوچکترین نقصی است. مطابق تصاویر پایین، هیچگونه تداخل رنگی و به هم ریختگی در چاپ مشاهده نمیشود. این مورد از این جهت مهم است که در نمونه تقلبی قرص پریورین چاپ همراه با تداخل و به هم ریختگی خصوصا در قسمت های مشخص شده در تصاویر زیر است.

 

کیفیت چاپ روی قرص پریورین

 

کیفیت چاپ پشت بسته قرص پریورین

 

کیفیت چاپ پهلو بسته قرص پریورین


 

خرید قرص پریورین اصل بایر آلمان

 


 

2-ابعاد و وزن و مشخصات بسته بندی قرص پریورین اصل

بسته بندی قرص پریورین اصل دارای طولی برابر با 14.5 سانتی متر ، عرض 9.5 سانتی متر و عمق یا ارتفاع 4 سانتی متر میباشد. هرگونه اختلاف ابعاد بیشتر از 3 میلی متر نشانه تقلبی بودن قرص پریورین میباشد. بیشتر قرص های پریورین تقلبی مشاهده شده در عمق/ ارتفاع دارای اختلاف هستند. هرچند که نمونه هایی نیز با اختلاف در طول و عرض مشاهده شده است.

 

ابعاد بسته بندی قرص پریورین اصل و تقلبی

 

وزن بسته بندی قرص پریورین اصل بایر آلمان ، بصورت پُر میبایست حدود 140 گرم و بصورت خالی حدود 20 گرم باشد. هرگونه اختلاف وزن بیش از 3 گرم میتواند نشانه تقلبی بودن محصول باشد. منظور از جعبه پُر جعبه ای است که حاوی 4 ورق 30عددی قرص پریورین و یک کاتالوگ راهنما باشد. برای انجام این آزمایش از نبود چسب یا هرگونه مورد اضافه ای بر روی محصول و از دقت ترازو اطمینان حاصل کنید.

نکته : ترازوی استفاده شده که در تصویر مشاهده می نمایید کالیبره شده و بسیار دقیق می باشد.

 

وزن جعبه قرص پریورین اورجینال

 

وزن جعبه خالی قرص پریورین اورجینال

 

 


 

3-قسمت چسب بسته بندی قرص پریورین

منظور از چسب، درب جعبه نمیباشد و منظور قسمتی است که بسته بندی تا میخورد و روی هم قرار میگیرد. همانطور که در تصویر مشاهده میکنید قسمت چسب بسته بندی، در پایین جعبه، زیر نوشته بایر (قسمتی که با خط چین در تصویر مشخص شده) و رو به بیرون ، مطابق تصویر زیر میباشد.در نمونه های تقلبی قرص پریورین مشاهده شده که این قسمت در بالای بسته بندی واقع شده.در صورت مشاهده هرگونه اختلاف در ناحیه چسب جعبه با تصاویر زیر از خرید محصول خودداری کنید.

 

قسمت چسب بسته بندی قرص پریورین

 


 

4-بررسی درب بسته بندی

درب سمت راست جعبه قرص پریورین اورجینال محل درج تاریخ انقضا و شماره سریال تولید میباشد. توجه کنید که در این قسمت، جعبه دارای دو جنس متفاوت مات و براق است که این تفاوت در تصویر نمایش داده شده است. همچنین تاریخ و بچ نامبر بصورت حکاکی و تورفته هستند و چاپ نیستند. در نمونه های تقلبی مشاهده شده که این قسمت بصورت چاپی میباشد و تفاوت جنس مات و براق نیز در بعضی نمونه های تقلبی وجود ندارد.

درب سمت چپ جعبه محل توضیحات ترکیبات تشکیل دهنده مکمل پریورین است. در این قسمت کیفیت چاپ به گونه ای است که هیچگونه به هم ریختگی و اختلال در چاپ وجود ندارد. هرگونه اختلال در چاپ در هرکدام از درب ها نیازمند احتیاط در خرید است.

 

در جعبه قرص پریورین اصلی و فیک

 

مورد بعدی که میبایست مورد بررسی قرار گیرد و جز موارد پر اختلاف در نمونه های تقلبی است، قسمت تا خوردگی درب جعبه میباشد. مطابق تصویر، ضخامت قسمت مشخص شده در تصویر نباید خیلی کمتر یا خیلی بیشتر باشد. در نمونه های تقلبی عموما ضخامت کمتری در این ناحیه مشاهده میشود.

 

ضخامت تا خوردگی پریورین اصل

 


5-چاپ ادامه دار در قسمت های مختلف جعبه مکمل پریورین اصل

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید چاپ در جعبه قرص پریورین اورجینال بعد از خط های خم جعبه نیز مقداری ادامه پیدا کرده است. این موضوع از این بابت مهم است که در بعضی نمونه های تقلبی دیده شده که این چاپ نه تنها ادامه دار نبوده بلکه حتی کوتاه تر هم بوده. در صورت مشاهده چنین موردی قطعا میبایست حساسیت بیشتری نسبت به خرید محصول به خرج دهید.

 

ادامه چاپ در خط خم جعبه مکمل پریورین اصلی


6-جزییات و مشخصات ورق های مکمل پریورین اصل

در قسمت جلوی هر ورق قرص پریورین جزئیات خاصی وجود ندارد که نیاز به بررسی داشته باشد. اما در قسمت پشت هر ورق کپسول پریورین اصل سریال تولید (بچ نامبر) به همراه تاریخ انقضای محصول هر دو در یک خط حکاکی شده اند. توجه کنید که اگر تاریخ بالاتر از سریال و یا برعکس باشد میتواند نشانه تقلبی بودن محصول باشد.

جزئیات دیگری مانند لوگوی انحصاری بایر ، لوگوی پریورین و نوشته “L.:/Mindestens haltbar bis: siehe Randpragung” بصورت پراکنده و تکرار شونده میبایست دقیقا مطابق با تصویر زیر بر روی هر ورق قرص پریورین اصل مشاهده گردد.(منظور طرح این علامت ها است. جایگاه این علامت ها میتواند متغیر باشد)

 

جزئیات هر ورق قرص پریورین

 


 

خرید قرص پریورین اصل بایر آلمان

 


 

7-وزن هر ورق قرص پریورین اصل

یکی از دقیق ترین آزمایش ها برای تشخیص اصل و فیک قرص پریورین آزمایش وزن است. مطابق آزمایش ما بر روی 3 نمونه مختلف از 3 بسته مختلف قرص پریورین، هر ورق 30 عددی قرص پریورین میبایست حدود 30 گرم وزن داشته باشد. هرگونه اختلاف وزن بیش از 2 گرم نشانه تقلبی بودن محصول است. دقت داشته باشید که در این آزمایش ترازو دقت کافی داشته باشد (مثلا ترازوی آشپزخانه دقت کافی ندارد اما ترازوی طلافروشی و یا برخی از عطاری ها دقت بالایی دارند) و همینطور چسب یا مورد اضافه دیگری به ورق کپسول نچسبیده باشد.

نکته : ترازوی استفاده شده که در تصویر مشاهده می نمایید کالیبره شده و بسیار دقیق می باشد.

 

وزن هر ورق قرص پریورین اصلی

 


 

8-مشخصات کاتالوگ داخل جعبه قرص پریورین اصلی

داخل جعبه مکمل پریورین اصلی یک کاتالوگ وجود دارد. این کاتالوگ دارای 4 لت و 7 خم است و جزئیاتی دارد که در تصویر مشاهده مینمایید. تولید کنندگان متقلب معمولا این کاتالوگ را بسیار نزدیک به نمونه اصلی تولید کرده اند اما موردی که مجددا به تشخیص دقیق تر کمک میکند وزن این کاتالوگ است. طبق آزمایش تیم کنترل کیفیت موج لند، وزن کاغذ کاتالوگ قرص پریورین اصلی میباست حدود 2.3 گرم باشد. این آزمایش ترازوی بسیار دقیقی نیاز دارد. هرگونه اختلاف وزن بیش از 1 گرم نشانه فیک بودن محصول است.

مانند آزمایش های وزن که در بالا گفته شد حتما از دقت ترازو اطمینان حاصل نمایید و مطمئن شوید کاتالوگ عاری از هرگونه آلودگی، چسب و … باشد.

 

جزئیات کاتالوگ مکمل پریورین اورجینال

وزن کاتالوگ داخل جعبه مکمل پریورین اصل

 


 

 

 

توجه : استفاده از متن و عکس ها تنها با ذکر منبع همراه با لینک دهی مستقیم مجاز می باشد. در غیر این صورت هرگونه کپی برداری از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری خواهد شد.

خلاصه گزارش آزمایشات :

  1. کیفیت چاپ بسته بندی کپسول پریورین نسخه اصلی بسیار خوب و کاملا بدون نقص و اختلال است.
  2. طول و عرض و عمق/ارتفاع جعبه قرص پریورین بایر آلمان به ترتیب 14.5 سانتی متر، 9.5 سانتی متر و 4 سانتی متر است.
  3. وزن جعبه پر و خالی مکمل پریورین اصلی به ترتیب حدود 140 گرم و حدود 20 گرم است.
  4. وزن هر ورق قرص 30 عددی پریورین میبایست وزنی حدود 30 گرم داشته باشد.
  5. وزن کاتالوگ همراه محصول حدود 2.3 گرم است.

 

ما در این مقاله بر اساس تجربیات حاصل تا این تاریخ ،به مواردی که قالبا در محصولات موجود در بازار مشاهده گردیده پرداختیم. سخن آخر این است که برای اطمینان کامل از اصل بودن قرص پریورین فقط از فروشگاه های معتبر و دارای مجوز و سابقه و نام و نشانی مانند فروشگاه موج لند که دارای مجوزها و نماد های متعدد است خرید نمایید. شما میتوانید نسخه اصلی قرص پریورین را با خیالی آسوده و بدون نگرانی از اصل و تقلبی بودن آن ، از فروشگاه موج لند تهیه نمایید.

 

خرید قرص پریورین اصل بایر آلمان

 


 

دیدگاه کاربران
6 دیدگاه
  • ساره 7 تیر 1403 / 14:04

    من از خودتون خریدم کاملا اصل و راضی ام

    • موج لند 7 تیر 1403 / 14:08

      ممنون از ثبت نظرتون ، به سلامتی استفاده بفرمایید

  • علیرضا 4 تیر 1403 / 20:17

    سلا وقت بخیر میشه بررسی سفارش فرانسه هم قرار بدید ممنون

    • موج لند 7 تیر 1403 / 14:08

      سلام ، بله بزودی اضافه میشه

  • فروزش 1 تیر 1403 / 11:32

    سلام من از آنلاین شاپ اینستا خریدم 2تا کپسولش ترکیده پس هم نمیگیرن ، تقلبی بوده که ترکیده؟

    • موج لند 7 تیر 1403 / 14:10

      سلام. الزاما خیر نشانه تقلبی بودن نیست اما توجه داشته باشید که به قیمت امروز هر یک عدد کپسول حدود 40تومان قیمت دارد. برای تصمیم گیری در این رابطه باید صلاحدید شخصی رو مد نظر قرار بدید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *