تشخیص آبرسان کلینیک اصل و فیک

تشخیص آبرسان کلینیک اصل و فیک

آبرسان معروف کلینیک در دو مدل ژل و لوسیون برای پوست های چرب و خشک و حساس تولید و عرضه شده است. این محصول نیز مانند محصولات پرطرفدار دیگر دارای نمونه های تقلبی است که در این مقاله تلاش کرده ایم با آگاه سازی شما مشتریان عزیز از زیان های خرید آبرسان کلینیک تقلبی برای شما جلوگیری کنیم. ما برای بررسی نمونه لوسیون را انتخاب کردیم اما این موارد در نمونه ژل نیز صادق است و میتواند معیار بررسی اصل و فیک برای شما قرار بگیرد.

توجه : استفاده از متن و عکس ها تنها با ذکر منبع همراه با لینک دهی مستقیم مجاز می باشد. در غیر این صورت هرگونه کپی برداری از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری خواهد شد.

 


1-تفاوت جعبه سفید رنگ

آبرسان های کلینیک چه در مدل ژل و چه در مدل لوسیون، ابتدا در جعبه های سفید رنگی به شکل زیر و به صورت جفتی در یک جعبه هستند. در نتیجه بخاطر اینکه ممکن است گاها خرید شما به این شکل باشد این جعبه ها را نیز بررسی کرده ایم. همانطور که در تصویر مشخص است جعبه سفید رنگ در نمونه اصلی کمی بزرگتر از نمونه تقلبی آن است. اما تشخیص این اختلاف بدون وجود نسخه اصلی برای شما دشوار خواهد بود . در نتیجه به نشانه های دیگر نیز اشاره میکنیم.

جعبه سفید رنگ آبرسان کلینیک اصل و فیک

در کف جعبه سفید رنگ اختلاف واضحی مشاهده نمیگردد. اما در قسمت درب جعبه شاهد تفاوت کیفیت در چاپ نقره کاری شده ی آن هستیم. بصورتیکه در نمونه اصلی شاهد چاپی تمیز با ظرافت و کمی برآمده تر از نمونه فیک آن هستیم که در تصویر مشخص شده است.

کف جعبه سفید رنگ آبرسان کلینیک درب جعبه سفید رنگ آبرسان کلینیک


2-تفاوت جنس مخملی جعبه سبز رنگ آبرسان های کلینیک

اولین اختلاف که در جعبه سبز رنگ آبرسان های کلینیک دیده میشود جنس آنهاست. اگر با انگشت جنس جعبه نمونه اصلی را لمس کنید متوجه حالتی نیمه مخملی خواهید شد که این حالت به هیچ وجه در نمونه فیک احساس نمی شود. بصورتیکه حتی جنس جعبه تقلبی مشابه مقوای گلاسه است. همچنین با قرار دادن جعبه خالی هر دو نمونه متوجه اختلاف 2 گرمی در وزن آنها شدیم که این مورد هم یکی از دقیق ترین راه ها برای تشخیص نمونه های فیک و تقلبی در هر محصولی است. جعبه سالم لوسیون آبرسان کلینیک اصلی باید وزنی بین 12تا 13 گرم داشته باشد. هرگونه اختلاف بیش از 2 گرم در این وزن میتواند نشانه تقلبی بودن محصول باشد.

جنس مقوای جعبه کرم های آبرسان کلینیک

وزن جعبه خالی آبرسان کلینیک اصلی و تقلبی


3- تفاوت در رنگ سبز جعبه ها و کیفیت چاپ ضعیف تر

دومین اختلاف فاحش ، اختلاف در رنگ دو جعبه میباشد. البته برای تشخیص این مورد نیاز دارید تا نمونه اصلی را داشته باشید. همانطور که در تصویر پایین مشاهده میکنید نمونه اصلی کمی تیره تر از نمونه تقلبی است.

سومین اختلاف در کیفیت و ظرافت چاپ نقره ای روی جعبه میباشد. درنمونه اصلی این چاپ به مراتب با کیفیت تر است و بدون حاشیه های زاید میباشد. همچنین در نمونه فیک گاها در نوشته ها نیز اختلال در چاپ دیده میشود.

روی جعبه سبز رنگ آبرسان کلینیک

 

ما برای بهتر مشخص شدن اختلاف چاپ از تست انعکاس استفاده کردیم که در زیر مشاهده میکنید. در تصویر اول لیبل موج لند را مشاهده میکنید و در تصویر دوم ما این لیبل را روبروی چاپ نقره فام هر دو نمونه گرفته ایم. همانطور که میبینید در نمونه فیک این انعکاس تصویر بسیار واضح تر از نمونه اصلی است. بطوریکه حتی زمانیکه لیبل را خیلی نزدیک نمونه اصلی میکنیم نیز باز حالتی مات دارد.

 

نمونه عکس برای تست انعکاس

انعکاس تصویر در قسمت نقره ای رنگ آبرسان کلینیک

 


خرید لوسیون آبرسان کلینیک اصل

 


4-تفاوت در کف و درب جعبه ها

در قسمت درب و کف جعبه سبز رنگ کلینیک اختلاف فاحشی مشاهده نمیگردد که در تصویر زیر مشاهده مینمایید. گاها در نمونه های اصلی مشاهده شده که قسمت بارکد زمینه سفید رنگ ندارد. اما با توجه به اینکه این مورد در بعضی نمونه ها نقض شده است نمی تواند ملاکی برای اورجینال بودن محصول باشد.

کف و درب جعبه سبز رنگ آبرسان کلینیک

 

وقتی درب جعبه را باز میکنید قسمت بالایی جعبه در نمونه اصلی با برآمدگی بیشتری تا خورده است. (مطابق تصویر زیر)

 

قسمت تاخورده ی جعبه سبز کلینیک


 

5-قسمت کناری جعبه و توضیحات روی جعبه

در این قسمت نیز اختلاف واضحی دیده نمیشود در نتیجه نمیتواند معیاری برای تشخیص برای شما باشد.

قسمت توضیحات جعبه آبرسان کلینیک اصل و فیک


 

6-تفاوت در ظرف های لوسیون آبرسان کلینیک اصل و فیک

اختلاف در ابعاد : مطابق تصویر زیر ، ابعاد ظرف آبرسان کلینیک اصل کمی کوچکتر (کوتاهتر) از ظرف نمونه تقلبی آن است.

سایز متفاوت لوسیون های کلینیک اصل و فیک

 


 

7-نازل یا اپلیکاتور آبرسان کلینیک اصل و تقلبی

نازل یا اپلیکاتور لوسیون کلینیک اصلی بزرگتر از نمونه تقلبی آن است. این اختلاف به وضوح در تصویر زیر قابل مشاهده است. در میان مشتریان تست چرخش نازل معروف شده است. بصورتیکه میگویند اگر نازل در جای خود چرخید نشانه تقلبی بودن محصول است. در این مورد باید گفت که بله اگر چرخید اصل نیست اما اگر نچرخید بطور 100 درصد محصول اصل نیست. چرا که نمونه های تقلبی وجود دارد که نازل آن به هیچ وجه نمیچرخد اما تقلبی است.

تفاوت دیگر در نازل های دو نمونه ، مات و براق بودن آنهاست. بطوریکه قسمت نقره ای رنگ نازل نمونه تقلبی بسیار براق و شفاف است اما نمونه اصلی درجه براقیت کمتر دارد و مات تر میباشد. (در تصویر قابل مشاهده است)

نازل اپلیکاتور آبرسان کلینیک اصل و فیک


 

8-فرم قسمت گلوی ظرف ها

همانطور که تصویر مشاهده میکنید نمونه فیکی که ما از آن استفاده کرده ایم در قسمت گلوی ظرف دارای برآمدگی قوسی و فاصله است در حالیکه نمونه اصلی به هیچ وجه همچین وضعیتی ندارد. البته توجه داشته باشید که نمونه های فیکی در بازار موجود هست که این حالت را ندارند اما باز تقلبی هستند. اما اگر ظرف لوسیون یا ژل کلینیک شما مانند نمونه تقلبی تصویر زیر است و با بدنه فاصله دارد قطعا تقلبی است.

فرم گلوی آبرسان کلینیک اصل و تقلبی


 

9-درب شیشه ای رنگ نازل

اگر درب پلاستیکی شیشه ای رنگ که بر روی اپلیکاتور قرار میگیرد را نگاه کنید ، قسمتی که باعث چفت شدن درب میگردد ، در لوسیون اصلی بزرگتر است. بطوریکه ما درب نمونه فیک را روی نمونه اصلی گذاشتیم و حتی چفت هم نشد!

درب پلاستیکی شیشه ای رنگ نازل آبرسان کلینیک اصل و تقلبی


 

خرید لوسیون آبرسان کلینیک اصل

 


10-کیفیت چاپ نقره ای روی ظرف آبرسان کلینیک اصلی و فیک

شاید یکی از واضح ترین تفاوت ها برای پی بردن به اصل بودن لوسیون یا ژل کلینیک ، همین کیفیت چاپ نقره ای روی ظرف آنها باشد. همانطور که در عکس مشاهده میکنید کیفیت چاپ نمونه اصلی کاملا بی نقص و بدون حاشیه زاید است. همچنین در برابر خراشیدگی مقاوم است. اما در نمونه تقلبی کیفیت چاپ با بهم ریختگی و حاشیه زاید همراه است و در برابر خراشیدن با ناخن کنده میشود.

کیفیت چاپ روی ظرف آبرسان کلینیک اورجینال و تقلبی


 

11-رنگ متفاوت در لوسیون آبرسان کلینیک تقلبی

مورد دیگر که میتواند شما را در بررسی نمونه تقلبی یاری کند رنگ زرد و پنیری رنگ مایع لوسیون کلینیک تقلبی است. وقتی ظرف آبرسان کلینیک تقلبی را از بغل مشاهده میکنید رنگ مایع لوسیون کلینیک تقلبی زرد پنیری است که تفاوت آن با لوسیون آبرسان کلینیک اصلی در تصویر کاملا مشخص است. البته این مشخصه برای بررسی نمونه اصلی را لازم دارد.

مایع لوسیون آبرسان کلینیک اصل و فیک


 

12-قسمت پشت ظرف (قسمت توضیحات محصول)

در این قسمت تفاوت واضحی که بتواند ملاکی برای اصل و فیک بودن محصول باشد مشاهده نمیگردد. اما در بعضی از نمونه های فیک دیده شده که چاپ این قسمت بصورت کج و زاویه دار انجام شده است. در مواردی هم دیده شده که چاپ این قسمت بیش از اندازه براق یا برآمده است که باز هم نشانه تقلبی بودن لوسیون کلینیک است. دقت بفرمایید هرگونه مغایرت با تصویر اصلی زیر نشانه تقلبی بودن محصول است.

قسمت توضیحات روی محصول لوسیون آبرسان کلینیک


 

13-وزن لوسیون آبرسان کلینیک اصلی (125 میلی لیتر)

یکی از دقیق ترین راه ها برای تشخیص اصل و تقلبی بودن هر محصولی ، مقایسه وزن آن با مرجع است. همانطور که در عکس میبینید لوسیون آبرسان اورجینال کلینیک که نو باشد و حتی یکبار هم استفاده نشده باشد و همچنین از نوع 125 میلی لیتر این محصول باشد ، بدون جعبه اش باید وزنی حدود 174 گرم داشته باشد. هرگونه اختلاف وزن بیش از 2 گرم نشانه تقلبی بودن محصول است. توجه داشته باشید که محصول باید نو باشد و حتی یکبار هم از آن استفاده نشده باشد. در صورتیکه حتی یکبار بصورت خیلی کم نیز پمپ شده باشد دیگر این معیار قابل استفاده نیست و دیگر هیچ مرجع دقیقی نیز برای آن وجود ندارد.

وزن لوسیون آبرسان کلینیک اصلی و فیک


 

14-کف ظرف آبرسان کلینیک اصلی و تقلبی

برای بررسی کف ظرف نمونه اصلی به چند مورد توجه کنید. علامت بازیافت (♻) در نمونه اصلی کاملا قابل لمس و در جایگاهی که در عکس مشخص است قرار دارد. در صورتیکه در نمونه های تقلبی این علامت در جای دیگری مثلا وسط قرار گرفته است. بچ نامبر لیزری که حکاکی شده است باید دقت و کیفیتی مانند نمونه تصویر زیر داشته باشد. در کف ظرف آبرسان کلینیک اصلی در دو طرف دو فرورفتگی دیده میشود که در نمونه فیک نیست.

کف ظرف لوسیون آبرسان کلینیک اصل و تقلبی کف ظرف لوسیون آبرسان کلینیک اصل و تقلبی از زاویه دیگر


 

15-بوی مایع لوسیون آبرسان کلینیک اصلی و تقلبی

تخصصی ترین راه برای تشخیص اصل و فیک بودن این محصول بوی مایع لوسیون آن است. با توجه به اینکه بصورت دقیق به حالت نوشتاری نمیتوان بوی نمونه اصلی را شرح داد، ما این معیار را به شما پیشنهاد نمیکنیم. چرا که ممکن است شما را دچار گمراهی کند. همچنین شما قبل ار استفاده امکان اینکه محصول را بو کنید ندارید چرا که با پمپ کردن، محصول از حالت نو و پلمپ خارج میشود.

اما جهت آگاهی شما مشتریان گرامی که بعد از استفاده از لوسیون دچار تردید شده اید باید بگوییم که لوسیون آبرسان کلینیک اصلی نباید بوی عطر و یا کرم های روزمره دست و پا را بدهد. اما کاملا بدون بو هم نیست و بوی آن به تجربه و توسط کارشناسان قابل تشخیص است. این مورد صرفا جهت آگاهی شما مشتریان گرامی ذکر شده و با توجه به تخصصی بودن آن ،برای بررسی اصل و فیک پیشنهاد نمیگردد.


 

خرید لوسیون آبرسان کلینیک اصل

 


نتیجه گیری

  • اولین موضوعی که باید سراغ آن بروید جنس نیمه مخملی جعبه سبز رنگ محصول است که نباید مانند مقوای گلاسه باشد.
  • دومین مورد که معمولا سریع جواب میدهد ،  اندازه سوراخ نازل یا اپلیکاتور لوسیون آبرسان کلینیک است که باید حتما مطابق تصویرهای بالا باشد.
  • سومین مورد سریع ، کیفیت چاپ بر روی ظرف و حتی جعبه سبز رنگ محصول است. هرگونه حاشیه زاید یا کیفیت چاپ ضعیف باید شک شما را برانگیزد.
  • به هیچ وجه فقط یکی از موارد بالا را معیار پذیرش یا رد محصول قرار ندهید و حتما حداقل 70 درصد موارد را چک بفرمایید.
  • با توجه به زیانبار بودن استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی تقلبی پیشنهاد میکنیم حتما محصولات خود را از فروشگاه ها و مراکز مطمئن خریداری نمایید.

توجه : استفاده از متن و عکس ها تنها با ذکر منبع همراه با لینک دهی مستقیم مجاز می باشد. در غیر این صورت هرگونه کپی برداری از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *