فلوئید،کرم،ژل یا لوسیون، مشخصات و تفاوت ها!

کرم فلوئید ژل لوسیون

حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام خرید لوازم آرایشی خصوصا محصولات مراقبتی، به کلماتی اینچنینی برخورده اید! فلوئید چیست؟ تفاوت لوسیون و فلوئید چیست؟ کرم بهتر است یا ژل؟ و سوال های فراوان دیگر که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد.

توجه : استفاده از متن و عکس ها تنها با ذکر منبع همراه با لینک دهی مستقیم به این مقاله مجاز می باشد. در غیر این صورت هرگونه کپی برداری از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری خواهد شد.

کرم چیست و چه مشخصاتی دارد؟

کرم در میان این چهار دسته بندی تقریبا خامه ای ترین حالت را دارد. شاید انتخاب نام کرم هم بخاطر همین موضوع بوده باشد! میزان آب و روغن استفاده شده در ترکیب کرم ها تقریبا برابر است. جذب کرم ها کند تر از بقیه ترکیبها اتفاق می افتد.

کرم و مشخصات آن

همانطور که گفتیم کرم ها غلظت بیشتری دارند. این غلظت مانند سدی دفاعی عمل میکند و بخاطر همین است که بیشتر محصولات مرطوب کننده و آبرسان را بصورت کرم تولید میکنند. چرا که میتواند مانع از خروج رطوبت پوست از سطح آن شود.

فواید استفاده از کرم ها

با توجه به اینکه کرم ها در ترکیبات خود درصد بیشتری از روغن را دارا میباشند انتخاب مناسبی برای افراد دارای پوست های خشک میباشند. کرم ها از هدر رفتن رطوبت پوست جلوگیری میکنند. همچنین بهترین ترکیب برای آبرسانی به پوست های خشک استفاده از کرم های آبرسان میباشد. خصوصا در روزهای سردتر سال استفاده از کرم ها بیشتر از سایر ترکیبات توصیه شده است.

از جدول استفاده کنید!

برای ساده تر شدن توضیحات همه مشخصات را در یک جدول برای شما آماده کرده ایم که در زیر آنرا مشاده میکنید. ادامه مطالب این مقاله نیز حتما میتواند برای شما مفید باشد. حتما ما را از نظرات و تجربیات ارزشمند خودتان در قسمت نظرات مطلع کنید.

مناسب نوع پوستسرعت جذبغلظتنوع ترکیب
خشککمزیادکرم ها
چربزیادرقیق تر از کرملوسیون ها
چرب و حساسبسیار زیادرقیق تر از لوسیون فلوئید ها
خشک و حساسزیادبین کرم و لوسیونژل ها

فلوئید چیست و چه مشخصاتی دارد؟

فلوئیدها ساختاری سبک تر و رقیق تر از کرم ها دارند و میزان آب استفاده شده در آنها بیشتر از کرم ها است. در نتیجه جذب فلوئیدها سریعتر اتفاق می افتد. فلوئیدها عموما شیری رنگ هستند اما پس از استفاده هیچ ردی از خود بجا نمی گذارند. غلظت آنها مانند کرمی است که بسیار رقیق شده باشد در نتیجه شاید لازم باشد به دفعات بیشتری آنرا تمدید کنید. درست است که ماندگاری فلوئیدها از کرم ها کمتر است اما فلوئیدها برای پوست های بسیار حساس میتوانند مناسب تر باشند.

فلویید و مشخصات آن

فواید استفاده از فلوئیدها چیست؟

همانطور که گفته شد استفاده از فلوئید ها برای پوست های بسیار حساس مناسب تر میباشد. همچنین به دلیل جذب سریع تر فلوئیدها، این ترکیبات برای پوست های دارای منافذ باز نیز مناسب تر خواهد بود. بطوریکه توصیه شده در فصل های گرم سال بهتر است از فلوئیدها بجای کرم ها استفاده نمایید.

لوسیون چیست و چه مشخصاتی دارد؟

عده ای بر این باورند که قدمت لوسیون ها از کرم ها بیشتر است! بطور کلی میتوان پذیرفت که ترکیبات دارای آب بیشتر زودتر توسط بشر ساخته شده باشند. لوسیون ها دارای وزن کمتری از کرم ها هستند و رقیق تر می باشند. چرا که مقدار روغن استفاده شده در آنها مانند فلوئیدها بسیار کم است. لوسیون ها معمولا بدلیل سبکتر بودنشان باعث تعریق یا حساسیت های پوستی نمیشوند. همچنین بدلیل کم بودن میزان چربی در لوسیون ها ، این ترکیبات انتخاب افرادی است که پوست چرب دارند. لوسیونها نیز مانند فلوئیدها ردی از خود بر روی پوست بجا نمیگذارند.

لوسیون و مشخصات آن

فواید استفاده از لوسیون چیست؟

سبک بودن و در نتیجه جذب سریع تر! دلیل اصلی که لوسیون ها در فصل های گرم سال طرفداران بیشتری دارد همین سبک بودن و جذب سریع آنهاست. لوسیون ها پوست را چرب نمیکنند و میتوانند انتخاب مناسب تری برای افراد دارای پوست چرب باشند.

ژل چیست و چه مشخصاتی دارد؟

از لحاظ ساختاری، ژل غلظتی بین کرم ها و لوسیون ها دارد. ژل ها بافتی نرم تر و سبک تر از کرم ها دارند اما از لوسیون ها کمی غلیظ ترند. ژل ها عموما بی رنگ بوده و شفاف هستند. مگر در مواردی که ترکیبات خاصی در آنها بکار رفته باشد. سرعت جذب آنها بسیار خوب است و بخاطر همین در محصولات مراقبتی بیشتر از آنها استفاده میشود.

ژل مراقبت پوست و مشخصات آن

فواید استفاده از ژل چیست؟

همانطور که گفتیم ژل ها سرعت جذب بالایی دارند و در عین حال بی رنگ و شفاف هستند. درنتیجه انتخاب مناسبی برای محصولاتی هستند که بر روی صورت استفاده میشوند . چرا که صورت اولین جایی است که به دید مخاطب میرسد و نباید اثری از کرم و … روی آن باشد. همچنین سبکتر بودن آنها نسبت به کرم ها باعث میشود احساس راحتتری در پوست خود داشته باشد.

کرم بهتر است یا ژل؟ ژل بهتر است یا فلوئید؟ لوسیون یا کرم؟

پاسخ این سوال در نوع پوست شماست. هرکدام از این ترکیبات دارای مشخصه هایی هستند که در هر نوع پوست مورد نیاز میباشند. در نتیجه بهترین راه برای یافتن پاسخ این سوال ابتدا یافتن نوع پوست شماست. برای دیدن یک راه حل ساده برای یافتن نوع پوستتان این مطلب را در اینستاگرام موج لند بخوانید.

توجه : استفاده از متن و عکس ها تنها با ذکر منبع همراه با لینک دهی مستقیم به این مقاله مجاز می باشد. در غیر این صورت هرگونه کپی برداری از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری خواهد شد.

سوالات متداول شما

سرعت جذب کدامیک از بقیه سریعتر است؟

در میان این 4 دسته بندی ، ژل ها بیشترین سرعت جذب را دارند.

برای پوست هایی که تعریق زیاد دارند کدام مناسب تر است؟

ابتدا ژل ها و سپس لوسیون ها مناسب ترین انتخاب برای پوست هایی است که تعریق بسیار بالایی دارند.

برای پوست های خشک کدام گزینه مناسب تر است؟

کرم ها و فلویید ها بدلیل غلظت بیشتر و روغنی بودن آنها، گزینه مناسب تری خواهند بود.

کرم بهتر است یا ژل؟ ژل بهتر است یا فلوئید؟ لوسیون یا کرم؟

بهترین راه برای یافتن پاسخ این سوال ابتدا یافتن نوع پوست شماست. برای دیدن یک راه حل ساده برای یافتن نوع پوستتان این مطلب را در اینستاگرام موج لند بخوانید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *