تشخیص عطر شنل کوکو مادمازل اصل و تقلبی

اصل و تقلبی بودن کوکو شنل مادمازل

توجه : استفاده از متن و عکس ها تنها با ذکر منبع همراه با لینک دهی مستقیم مجاز می باشد. در غیر این صورت هرگونه کپی برداری از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری خواهد شد.

بعد از اتفاقاتی که برای واردات و صادرات محصولات در کشورمان رخ داد ، سوء استفاده کنندگان شرایط را برای سودجویی خود مناسب یافتند. با باز شدن فضا و ایجاد کشش در بازار برای کالای ارزانتر، مقادیر بسیار زیادی از کالاهای تقلبی وارد بازار شد. و چون مرجعی برای راهنمایی مشتریان در مورد محصولات نبود به سادگی به فروش رفتند و گاها عواقب جبران ناپذیری برای استفاده کنندگان از این محصولات بر جا گذاشتند.

در این مقاله سعی داریم با بررسی محصول عطر ادکلن زنانه کوکو مادمازل اطلاعات کافی برای تشخیص اصل و تقلبی بودن این عطر را در اختیار شما مشتریان گرامی قرار بدیم.

بسته بندی و پکینگ عطر ادکلن زنانه کوکو مادمازل اصل

در نگاه اول تفاوت چندانی میان بسته بندی تقلبی و بسته بندی اصلی این عطر مشاهده نمیگردد. یا بهتر است بگوییم این تفاوت به راحتی قابل تشخیص نیست. با دقت بیشتر متوجه چاپ ضعیفتر و فونت های کمی ضخیم تر در نسخه تقلبی عطر کوکو شنل مادمازل میشوید. در نسخه اصلی چاپ متون با ظرافت بیشتر صورت گرفته و در واقع تمیز تر و با فونت ظریف تر از نسخه تقلبی چاپ شده است. در بعضی از نسخه های تقلبی این عطر حتی اشتباهات نامحسوسی در درج متون صورت گرفته به شما کمک میکند تا راحتتر تقلبی بودن محصول را تشخیص دهید.

چپ : بسته بندی نسخه غیر اصل و راست : بسته بندی نسخه اصل

روی جعبه عطر کوکو شنل

تنها چند اختلاف نامحسوس بر روی صفحه اصلی بسته بندی دیده میشود که بدون مقایسه با نسخه اصل احتمالا قابل تشخیص نخواهد بود. از جمله سایز و موقعیت متن ها و کیفیت چاپ آنها که در تصویر زیر مشاهده میکنید.

به کیفیت و موقعیت قرار گیری متن ها توجه کنید

پشت جعبه عطر شنل مادمازل

این قسمت جالب است! اختلافات بسیار مشهود در نسخه تقلبی وجود دارد. اختلاف کاملا مشهود در ضخامت و محل قرارگیری متن ها و لوگوها. همچنین در توضیح محتویات (Ingredients) حتی غلط های املایی و غلطهای نوشتاری دیده میشود. پایان های اشتباه در متن ها و فاصله های بیجا در متن محتویات از نشانه های دیگر برای تشخیص عطر ادکلن شنل کوکو مادمازل اصل از تقلبی آن است.

به محل قرارگیری متون ، ضخامت حروف و متن محتویات توجه کنید

جابجایی در جملات و غلطهای نوشتاری در نسخه تقلبی

بالای جعبه کوکو مادمازل (درب جعبه)

رنگ طلایی درب جعبه در هر دو نسخه اصل و غیر اصل بسیار نزدیک به هم بوده در نتیجه ملاک تشخیص نیست. اما کیفیت چاپ لوگو و همچنین کیفیت چاپ رنگ طلایی میتواند نشانه خوبی برای تشخیص اصل و فیک این محصول باشد.

نما از بالای جعبه (درب جعبه)

زیر جعبه عطر شنل کوکو مادمازل

و باز هم تفاوت های بارز دیگر! فونت های متفاوت از یکدیگر و موقعیت عددهای برجسته بر روی جعبه. همانطور که مشاهده میکنید هر دو نسخه دارای اعداد برجسته هستند. اما در نسخه اصلی مکان درج عدد برجسنه زیر بارکد است ولی در نسخه تقلبی این عدد در موقعیت دگری حک شده است. همچنین بارکد درج شده بر روی نسخه تقلبی ادکلن شنل کوکو مادمازل به نظر حتی شبیه به بارکد نیست و انگار تنها طرحی شبیه یک بارکد چاپ شده است. در صورتیکه در نسخه اصلی این بارکد با کیفیت مناسب و درست چاپ شده است.

به مکان عدد برجسته و همچنین واقعی بودن بارکد دقت کنید

بازگشایی جعبه عطر شنل کوکو مادمازل

در اینجا یک تفاوت نامحسوس دیده میشود! لبه ها و خم های جعبه در قسمت درب در نسخه اصلی تیز تر و زاویه دار تر از نسخه تقلبی است. در نسخه تقلبی کمی انحنا در خم های و برش ها دیده میشود.

به تیزی و تمیز بودن خم ها و برش ها دقت کنید

زبانه های داخل درب جعبه: به تیزی و زوایای برش و خم ها توجه کنید

رنگ و بو و رایحه عطر کوکو مادمازل

بسیار خوب! به نکات جالبتر میرسیم. اگر شما قبلا عطر کوکو شنل مادمازل را داشته باشید میدانید که این عطر در واقع صورتی رنگ مایل به گلبهی است. اما در نسخه فیک و تقلبی آن ما شاهد رنگ زرد و قهوه ای هستیم! این اولین مشخصه متفاوت بین نسخه اصل مادمازل و نسخه فیک آن است که با چشم قابل تشخیص است. مشخصه بعدی نیاز به اسپری کردن دارد! رایحه و بوی این عطر معروف است به ماندگاری بالا و غلظت بوی بالا برای مدت طولانی. همانطور که میدانید غلظت این عطر ادوپرفیوم است و نباید با گذشت زمانی متوسط، اینطور حس کنید که تقریبا اثری از پخش بو نیست.

به تفاوت رنگ ها در دو نسخه توجه کنید. چپ نسخه اصلی و راست نسخه تقلبی

ضخامت شیشه و بطری ادوپرفیوم شنل کوکو مادمازل اصل

یک تفاوت بارز دیگر که به راحتی با مقایسه دو شیشه قابل تشخیص است. توجه نمایید که برای تشخیص این تفاوت باید یک نمونه اصل از این عطر را در اختیار داشته باشید و یا از تصاویر موجود در پایین بهره گیرید. همانطور که در تصویر مشخص است ضخامت شیشه نسخه تقلبی خصوصا در قسمت کف ، بسیار بیشتر از نسخه اصلی عطر است. و به طبع آن بطور کلی شیشه عطر تقلبی زمخت تر و سخت تر از نسخه اصلی به نظر میرسد. یا اگر بالعکس بگوییم عطر اصل ظریف تر است.

به خط کشی سبز و قرمزی که ما اعمال کرده ایم توجه نمایید

ضخامت و زمختی شیشه نسخه فیک کاملا مشخص است

کف شیشه و بطری عطر مادمازل شنل

خوشحالیم که تولید کننده نسخه تقلبی توجه زیادی به این قسمت نداشته. با بررسی کف بطری مادمازل متوجه قالب سازی ناشیانه و بی سلیقه خواهید شد. در نسخه اصل تمامی حاشیه ها بسیار تمیز و صاف و در جهت های درست قالبگیری و شکل دهی شده اند. همچنین فونت ها و متن های اصتفاده شده در نسخه فیک و اصل تفاوتی کاملا بارز را به نمایش گذاشته است.

قالبگیری و شکل دهی بسیار تمیز و صاف به همراه نوشته های با فونت و سایز مناسب

قالب گیری کج و بی سلیقه و ناصاف به همراه چاپ ناقص مشخصات برند و بهم ریختگی فونت ها

درب بطری ادکلن شنل کوکو مادمازل

در بعضی از راهنمایی های اصل و فیک در وب سایت های خارجی ، درب نسخه اصل در بعضی موارد شیشهو در بعضی موارد پلاستیک ذکر شده است. اما نسخه های موجود در بازار ایران به این گونه است که نسخه اصلی دارای درب پلاستیکی با کیفیت است و نسخه تقلبی دارای دربی از جنس شبیه شیشه ساخته شده است! همچننی لوگوی معروف کوکو چنل در نسخه اصل دقیقا در قسمت مرکز قرار گرفته. در حالی که در نسخه فیک توجه چندانی به محل قرارگیری آن نشده است. همچنین کمربند سفید طلایی پایین درب در نسخه اصلی دارای دانه هایی بسیار ریز است اما در نسخه فیک کاملا صاف و یکدست بدون نقطه دیده میشود.

به محل قرارگیری لوگو و کمربند سفید طلایی توجه کنید

نازل اسپری عطر شنل مادمازل

نازل یا همان مکانیزم اسپری در نسخه اصل این عطر سفید رنگ بوده و از مکانیزم بسیار روان و خوبی برخوردار است. در حالیکه در نسخه فیک ما شاهد دایره تیره رنگ یا در بعضی از موارد حتی مشکی رنگ هستیم. نسخه تقلبی مورد بررسی ما دارای نازل خاکستری کم رنگ بود که شباهت زیادی به سفید داشت اما سفید نبود. همچنین متعلقات سیستم اسپری که از درون شیشه قابل مشاهده است در نسخه اصلی بسیار کوچک و جمع و جور تر از نسخه تقلبی است. بطوریکه در نسخه تقلبی حتی این سیستم به درون شیشه کشیده شده است.

به رنگ نازل ها و سایز سیستم اسپری درون عطر توجه نمایید

چاپ لوگو طلایی بر روی بطری شنل مادمازل

چاپ لوگو طلایی بر روی شیشه عطر اصل شنل کوکو مادمازل بسیار تمیز و شفاف انجام شده است. قسمت مات آن کاملا یکدست و بدون نقص چاپ شده و حاشیه طلایی رنگ آن نیز کاملا با کیفیت و با دقت بالا چاپ شده است.

به حاشیه طلایی رنگ و قسمت مات لوگو دقت نمایید

برای خرید امن و مطمئن عطر ادکلن شنل کوکو مادمازل میتوانید با کلیک بر روی این لینک وارد صفحه خرید از فروشگاه موج لند شوید. با خیال راحت از اصل بودن محصول از خرید خود لذت ببرید

توجه : استفاده از متن و عکس ها تنها با ذکر منبع همراه با لینک دهی مستقیم مجاز می باشد. در غیر این صورت هرگونه کپی برداری از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری خواهد شد.

دیدگاه کاربران
8 دیدگاه
  • پریا 9 شهریور 1400 / 01:06

    یکی از بهترین بررسی های اصل‌و فیک‌ در‌مورد این عطر بود ، عالی بود ممنون

    • موج لند 13 شهریور 1401 / 11:52

      خوشحالیم که مفید بوده . متشکریم

  • محیا 31 خرداد 1401 / 10:34

    خیالم رو راحت کردید ، کاش از خودتون میخریدم ولی با این مشخصات که گفتید اینم که خریدم اصله

    • موج لند 13 شهریور 1401 / 11:53

      در خدمتتون هستیم ، مهم اینه که محصول اصلی خریدید .

  • سمیرا 13 شهریور 1401 / 11:50

    عالی بود ممنون

    • موج لند 13 شهریور 1401 / 11:53

      سپاسگزاریم

  • مریم 13 تیر 1402 / 14:02

    من که خریدم و تقلبی بود ، هفت میلیونهصد،بابتش پول دادم☹️

    • موج لند 26 مهر 1402 / 10:52

      متاسفیم که عده ای همچنان در فکر تقلب هستند و شما رو متضرر کردند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *