برنزه کردن با آفتاب مضر است!

برنزه کردن پوست در آفتاب

سوالی که همیشه فکر افراد را درگیر خود کرده ، این است که آیا برنزه کردن پوست برای پوست ضرر دارد؟! اظهار نظر های متفاوتی در این مورد تا به حال ارائه شده که باعث سردرگمی شده اند. ما در این مقاله سعی داریم تا خیلی ساده و مستقیم این سوال را با یکی از متخصصین پوست مطرح کنیم و پاسخ را بشنویم.

توجه : استفاده از متن و عکس ها تنها با ذکر منبع همراه با لینک دهی مستقیم به این مقاله مجاز می باشد. در غیر این صورت هرگونه کپی برداری از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری خواهد شد.

دکتر رکسانا دانشجو ، فوق تخصص پوست از دانشگاه استنفورد آمریکا پاسخ میدهد:

آیا برنزه کردن پوست مضر است؟

برنزه کردن پوست نه تنها مضر است، بلکه باعث بالا رفتن ریسک سرطان پوست نیز میشود!

دکتر ممکنه در مورد روش برنزه شدن پوست بیشتر توضیح بدید؟

پوست ما زمانی شروع به برنزه شدن میکند که اشعه خطرناک UV آفتاب به لایه های داخلی پوست نفوذ میکند. این اشعه در کار DNA ما خلل ایجاد نموده و این اولین قدم برای بالا بردن ریسک سرطان پوست میباشد.

مگر ملانین طبیعی پوست در مقابل سوختگی پوست هنگام برنزه کردن از پوست محافظت نمیکند؟

بله درسته! ملانین در مقابلUVاز ما محافظت میکند اما وقتی در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار میگیریم تولید ملانین آهسته تر و بعد از آسیب دیدن پوست شروع میشود و عملا این مکانیزم دفاعی بدون هیچ اثری اتفاق می افتد.

دکتر ما حتما باید برنزه کنیم اصلا حرفش را هم نزنید!

شما با این کار به مرور به پوست خودتون صدمات جبران ناپذیری می زنید. اگه خیلی اصرار دارید امن ترین راه برای برنزه شدن، اسپری های رنگی پوست هستند و نه هیچ روش دیگه ای! البته تنها برای مدتی کوتاه چرا که این اسپری ها نیز اگر برای طولانی مدت بر روی پوست باقی بمانند دارای عوارض خواهند بود.

توجه : استفاده از متن و عکس ها تنها با ذکر منبع همراه با لینک دهی مستقیم به این مقاله مجاز می باشد. در غیر این صورت هرگونه کپی برداری از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *